onsdag 11 juli 2012

Nya grejer i bloggen/New features

Eftersom jag precis börjat här på blogger och inte riktigt fått koll på på systemet än - samtidigt som det finns en massa coola grejer som man kan göra så kommer bloggen att ändras lite efter vart. Idag har jag lagt till två nya saker: Det första är länkar, där en av dem är till presentationssida på jobbet där det finns en lista på mina publikationer och den andra en länk till min hemsida om historisk dräkt som jag haft i lite över tio år nu. Det är inte världens bästa hemsida, det märks att det har hänt saker på tio år med mina kunskaper och min sömnadsskicklighet, men det finns fina bilder och även om jag inte uppdaterar så ofta nuförtiden så gör jag det ändå ibland.
Den andra saken som jag lagt till är en lista på böcker som jag läser nu/precis har läst ut, eftersom jag tycker att böcker är något av det bästa som finns.

Och, för att ha något roligare än bara text i inlägget lägger jag in denna fina video med Sator, framförandes "Ring, ring"



Since I'm new on blogger and hasn't worked out how it all works yet the layout of the blog is changing and will continue to do so for a while as I find more interesting stuff that I can add. Today I added two "gadgets". One is "links", which this far has a link to my web page on historical costuming and a link to my presentation page at work, which contains a list of my publications. The other one is a list of books I am reading currently or just have finished, since books are among the best things in the world.


And, just because a post with just text is boring I put a video of Swedish band Sator playing ABBA's "Ring, ring" 20 years ago here.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar