torsdag 27 februari 2014

Hängsleklänning à la 40-tal/1940s style jumper

Ytterst lämplig för kontorsarbete enligt samtida källor. Det var nog kallar på kontoren 1944 än idag, de föreslår t ex även ylleblusar. Av tunt helylle i glencheckrutigt.

Suitable for office work according to contemporary sources. It was probably colder in offices then than now, especially since they also suggest wool blouses. Made of thin wool in glencheck.

Suitable for office work according to contemporary sources. It was probably colder in offices then than now, especially since they also suggest wool blouses. Made from thin wool in glencheck.

3 kommentarer:

  1. Det är fortfarande kallare på kontoren, om man är utomlands. Jag glömmer aldrig när jag kom upp på Björns kontor, i en vindsvåning utan isolering under taket, och alla hade små individuella element under skrivbordet.

    /Sara

    SvaraRadera
  2. Så fin den er. Er det også eget mønster?

    SvaraRadera
  3. Ja, egentligen är det ju bara en klänning utan ärmar, så jag använde ett livmönster och gjorde ett kjolmönster. Dock hade jag feber när jag klippte och tänkte inte så bra, så jag fick sätta i ytterligare, smala, våder i sidorna på kjolen för att få plats i den.

    SvaraRadera