fredag 14 februari 2014

Att ge något tillbaka/ To give something back

Internet och all de som lägger upp bilder på historiska kläder och foton från förr, vare sig det är museum eller privatpersoner har gett mig så mycket genom många av de år som jag varit intresserad av klädernas historia. Jag har ju min hemsida om historisk dräkt, även om den sällan uppdateras nuförtiden och jag har ju den här bloggen, men jag ville ge tillbaka lite till.
   Så jag har börjat lägga upp bilder på annonser från veckotidningar från 1930-talet på en sida på Pinterest. Mest är det mode- och textilrelaterat, men också en del som jag bara tycker är intressant. Du hittar den här.



The internet and all the people who put up pictures of historical clothing and old photos, has given me so much, for many of the years that I have made historical clothing. So I want to give something back. I do have my web site on historical clothing, though rarely updated these days, and I have this blog. But I wanted to contribute some more, so I started uploading images from Swedish adverts from the magazines from 1930s to a Pinterest page. It's mostly fashion related, but also some ads I just found funny or interesting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar