tisdag 28 augusti 2012

Inte bara snygg utan också praktisk/ Not only pretty, but practical

Idag har jag varit och fått en kortisoninjektion i min vänstra fotled. Och kryckor, eftersom man inte ska använda leder som man sprutat kortison i. Då är det attans praktiskt med en klänning med stora fickor att stoppa plånbok, bok, frukt eller lite vad som helst i när man inte har några händer över att hålla saker i.

Today I have been to my GP for my arthritis and I got a cortisone injection in my left ankle and a pair of crutches, since you're not supposed to use the joint after the injection. Then it's really practical to have a dress with large patch pockets where you can put your wallet, a book, fruit or just about anything when you don't have any free hand to carry stuff.

2 kommentarer:

  1. Hej Eva, vet ej om du är intresserad, eller om jag nämnt detta förut. Men: Jag hade ganska mycket ledbesvär (fast inte i din omfattning, förstås) som biverkning av cellgifter jag fick för bröstcancer (droppversionen, fem månader), och hormonmedicin jag ätit flera år efter cancerbehandlingen var klar. För ett år sedan fick jag ny medicin och lederna svullnade, värkte ännu mer. Min doktor sa att det var inte mycket att göra. Så, jag slutade äta gluten på eget initiativ, och det hjälpte till 100%. Ingen svullnad, ingen värk. Doktorn förvånad. Jag vet att det är irriterande med goda råd när man är sjuk, så tar ej illa upp om du inte är intresserad!

    SvaraRadera
  2. Hej Lotta!
    Jag är sådär tråkig att jag vill ha massa kliniska studier innan jag gör några stora livsstilsförändringar, i alla fall såna som är jobbiga ;) Men jag tar aldrig illa upp av vänliga råd. Dessutom har jag för mig att ledvärk kan vara en effekt av glutenintolerans, men jag kan minnas fel.

    SvaraRadera