onsdag 31 juli 2013

Strandklänning/ A dress for the beach

Eftersom jag har tillbringat rätt mycket tid på stranden det sista så har jag kommit på att det kunde vara trevligt med en kort klänning som man kan ta på sig när man tar en paus i badandet och solandet och istället till exempel kastar frisbee. Eller när man själv är färdigbadad, men ens barn inte är det och kan plaskar runt i strandkanten. Eller som man också skulle kunna säga: Ett konstruerat behov är också ett behov :)
Sagt och gjort. Jag och Rickard åkte till Stoff&Stil där jag köpte rött bomullstyg med vita prickar. Det blå tyget, gansbanden och knapparna hade jag redan hemma. Den blev lite stor, men idén var inte i första hand att göra det bästa av min figur utan att ha något som satt löst nog att vara bekvämt. Och är sött.

I solen på balkongen:



Bakifrån

Närbild på knapparna. Jag köpte dem på Myrorna, fem spänn för två, vilket alltså är en höjning med 25 öre från det ordinarie priset som de en gång skulle säljas för på EPA.



Since I've spent quite a lot of time at the beach lately I got the idea that it would be nice to have something pretty to wear when you're having a break from swimming and play with a frisbee for example. or when you yourself has finished swimming but your kid haven't and you walk around at the water edge. Or you can put it this way: An invented need is also a need :)
So hubby and I went to a fabric store and I bought the red polka dot fabric. The blue fabric, the ric-rac and the buttons I already had. The buttons are from the Salvation Army and probably from the 70s.
It is a little big, but my main concern with this dress was not to show of my figure, but to make something comfortable. And pretty.

5 kommentarer:

  1. Lovely cover/beach-pool dress those buttons are a just a great find in a thrift!! Thanks for sharing.

    SvaraRadera
  2. Lovely cover/beach-pool dress those buttons are a just a great find in a thrift!! Thanks for sharing.

    SvaraRadera
  3. I love this dress/beach cover up so much!

    SvaraRadera