lördag 1 juni 2013

Sommarkläder/ Summer clothes

Idag var jag och maken i källaren och plockade upp lådor med sommarkläder. Det har kommit en massa i vägen som har gjort att det inte blivit av tidigare och som tur är har jag en del sommarklänningar som också används som hemmaklänningar under vintern och som därmed har räddat mig nu när vädret blivit så distinkt somrigt. Plus kjolar och blusar som jag inte är riktigt lika noga med att lägga undan när det inte är säsong.
   Som väntat fick jag lägga undan en hel del eftersom jag har gått upp i vikt ännu mer och lika väntat har jag ändå mer sommarklänningar än vad någon kan behöva ;) Jag håller dessutom på att sy en ny.

Today hubby and I went down to the basement to get the boxes with summer clothes. Stuff has just gotten in the way, so we haven't been able to get them up earlier. Luckily some of my summer dresses also function as house dresses all year round, which has saved me now that weather has turned distinctly summerlike. Plus blouses and skirts which I'm not so good about packing away for the season.
   Unexpectedly there were quite a lot of clothes that I don't fit into anymore, since I've gained even more weight, but likewise unexpectedly I still have more summer dresses than anyone would need. And I actually make a new one right now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar