torsdag 23 oktober 2014

Täcken och dörrhandtag/ Duvets and door handles

Igår hade jag jätteont och klarade inte tänka ordentligt. I mitt jobb är just tänkandet centralt så efter att ha gjort en del administrativa grejer satte jag mig istället och sydde överlakan och täcken till dockskåpet. Jag får jobba ikapp i helgen helt enkelt

Yesterday I was in too much pain to think well and since thinking is a central part of my job I first did some administrative stuff and then sat down and made sheets and duvets for the dolls house. I will have to make up for that during the weekend.



Precis som kranar kommer handtag bara i mässingsfärg, så även de fick målas med figurmålningsfärg.
Just like taps door handles are only available in brass colour, so I had to paint them.


Både täcken och lakan är handsydda. Lakanen i tunn bomull och täckena i habotaisiden. Istället för mellanspets har lakanen hopdragssöm som dekoration.

Both the sheets and the duvets are hand sewn. The sheets aremade from thin cotton and decorated with drawn thread work and the duvets are made from habotai silk.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar