torsdag 21 februari 2013

Ännu en dag i 40-talet/ Another 40s day

Idag undervisar jag om modet under 1900-talet på en textilkurs på institutionen för kulturvård på Göteborgs universitet. Och som vanligt när man ska träffa folk försöker jag att i alla fall lägga några minuter på utseendet - i det här fallet kanske en kvart om vi inte räknar med att jag sovit med håret upprullat på ett resårband (mycket lång youtube-video).


Klänningen sydde jag till nyår, skorna är från Deichmann, fast jag köpte dem på Tradera. Där köpte jag också den lilla broschen.

Today I'm lecturing about 20th century fashion and as usual when I'm actually meeting people I spend some time makign myself look nice. In this case about fifteen minutes, if you don't count that I slept with my hair rolled up on an elastic band (very long youtube-video). I made the dress for new year's and the shoes are from Deichmann, though I bought them from a Swedish auction site. I got the little brooch there too.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar