måndag 26 november 2012

Coolt 40-tal/ Cool '40s style

Är de inte fantastiska dessa tre kvinnor uppklädda för att gå till kyrkan, i Chicago 1941?


Jag vill ha både klänning/kappa och hattarna på hon i mitten och hon till höger.

Sen kan man ju bara beundra stilen hos denna butch från 40-talet, bara identifierad som "Louise".


I think these women from Chicago, dressed up for church in 1941 has awesome style. I love the dress/coat and hats of the woman in the middle and the one on the right.
An then there's this stylish butch from the 1940s, only identified as "Louise".

4 kommentarer:

  1. Ha ha, traffic cone! ;)

    SvaraRadera
  2. När jag såg bilderna kom jag att tänka på Vivian Maier, vet inte om du känner till henne. Hon var en dam som tog tusentals bilder i Chicago under mest 50- och 60-talen om jag minns rätt, de flesta inte framkallade förrän efter hennes död. Efter att någon hittade bilderna har det kommit en eller två böcker, dokumentärfilm. Fantastiska bilder: http://www.vivianmaier.com/

    SvaraRadera
  3. Nej, det visste jag inte. Tack för tipset :)

    SvaraRadera