onsdag 24 oktober 2012

Föreläsarklädsel/ Lecturing clothes

Ikväll var jag alltså iväg och föreläste om kläder och kön genom (den västerländska) historien. Vi var väl bara en tio-tolv personer, men de som var där var intresserade och även om jag försökte klämma in för mycket på en timme så tror jag att folk lärde sig något.
Och så här såg jag ut. Frisyren kom sig av det här inlägget och instruktionsvideon i bloggen "The girl with the star spangled heart". Inte för att jag behövde instruktioner, men idéer kan man alltid behöva. Blusen är från Ellos och väldigt omsydd för att bli mer formad över bysten och passa över axlarna. Den var, vilket kläder brukar vara, nästan lika vid över ryggen som bysten och så är inte jag skapt. Kjolen sydde jag i vintras.


This evenign I was givign a talk on clothes and gender through (western) history. Only 10-12 people came, but it went well and even if I crammed too much intot that hour they seemed to enjoy it and I think they learned something. This is how I look, I got the inspiration from this blog post (and video tutorial) from the blog "The girl with the star spangled heart". The blouse is bought from a Swedish mail order comapny and I had to remake it quite a lot to fit over the shoulders and bust (as is quite common it was just as wide in the back as over the bust, and that's not how I'm shaped), the wool skirt I made last winter.

2 kommentarer:

  1. Ovanligt strikt, men klädsamt. :)

    SvaraRadera
  2. Så snygg blus o kjolen var snygg,du är dukig på att sy o fixa..Ha en bra Helg o ha det bäst..

    SvaraRadera