lördag 6 oktober 2012

Blusen är färdig/ The blouse is finished

Ett inte alldeles lysande kort på mig, där man också kan se effekten av kortisonet som jag äter på mitt ansikte - dubbelhakan och lite allmän puffighet. Men man kan se en av munkstolarna och lite av bordet som jag precis köpt. Och den nya blusen då. Som inte är sådär glansig i verkliga livet, blanka tyger är mycket svårt att ta kort på.

A not very good photo of me wearing the new blouse.


Jag har inte kammat mig heller, det är lördag så allt sker lite senare.

Modellen tog jag från det här symönstret (bilden alltså, jag fick konstruera det själv):
The model was taken from this pattern, though I made the pattern myself, since I only have the image, not the pattern:


Jag tror att jag ska sätta i axelvaddar sen, när jag köpt ett par.

I note that you can see in my face now that I'm eating prednisone - the double chin and general puffiness of the face. But you can see one of the two new chairs and table that I bought this week.  The blouse is not that shiny in real life; it's hard to photograph shiny fabrics. I haven't brushed my hair either, it's Saturday and everything takes longer time to get done.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar