onsdag 23 december 2015

Så var det jul igen/And it's Yule again

Och jag har sytt mig en finklänning till julafton. Får se hur länge den klarar sig utan att få köttbullar eller bruna bönor över sig. Mönstret är mitt eget och materialet är bomullssammet fodrad med vanligt acetatfoder, utom i livet som får stadga av två lager lakansväv. Jag övervägde skenor också, men satsade på bekvämlighet istället.
Som ni kan se sitter inte kjolens fram och bakstycken ihop utan går omlott. man kan alltså visa hela benen om man vill, men det kräver lite ansträngning eftersom bitarna går rätt rejält omlott.
Försöker se stilig ut trots storlek 50.
Och trots att jag har medicin mot psoriasis i håret, ska fixa det bättre imorgon.





I hade sewn a dress for Christmas eve. We'll see how long it survives without getting meatballs or brown beans on it. I made the pattern and design myself, and the material is cotton velvet, with acetate lining in the skirt and sleeves and two layers of cotton broadcloth as lining in the bodice, to give it some sturdiness.
As you can see the skirt is made up of two pieces, where the back skirt overlaps the front piece. It is possible to show off your leg, but it takes some effort, since the pieces overlap quite a bit.
Trying to look good depsite being a size 22 (UK), 20 (US), 50 (Europe).
And despite having medicine against psoriasis in my hair, I will fix it better tomorrow.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar