onsdag 1 april 2015

Hippietant/ Old hippie lady

Alla som har känt mig mer än något decennium vet att jag har en faibless för hippiestilen. Inte alltid, nu har jag ju t ex kört en slags retro 40-talsinspirerad stil sen 2007-2008, men efter ett tag kommer den inre hippien alltid tillbaka.
Och jag tror att det är dags nu - i söndags beställde jag och bästisen Inger klänningar från Holy Clothing (jodu!) i Indien och för typ en halvtimme sen ringde DHL på dörren. Klänningen var lite mörkare än jag hade trott, men åh så fin!


Everone who's known me for more than a decade knows that I have a faiblesse for hippie clothing. Not always; for instance I've had this retro 1940s style since 2007-2008, but it always returns.
And I think it has retunred now - in Sunday I and my best friend Inger ordered dresses from Holy Clothing (yes, indeed) in India and half an hour ago DHL rang on the door. The dress was a littel darker than I thought that it would be, but oh so pretty.

Lite tidigare exempel på sagda hippiestil
Some earlier exmples of my hippie style

1991



2014



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar