lördag 14 mars 2015

Fortsätter med fantasyinredning/ Carrying on with the fantasy inspired stuff

Igår kom ett paket med lite möbler som jag hade beställt från Skala Minimal. Okej, ganska många möbler, närmre bestämt två skrivbord (olika modell), en byrå, ett klädskåp och ett matbord med fyra stolar. Hittills har jag hunnit sandpappra och måla två av dem. Men då hade skrivbordet en jämras massa lådor.

Yesterday a box of furniture that I had ordered from Skala Minimal arrived. Two desks (different models), a chest of drawers, a wardrobe and a table with four chairs. This far I have sanded and painted two of them, but then there was a lot of drawers in that desk.


Sen målade jag klädskåpet till mitt och Rickards sovrum. Både skrivborden och skåpet hade jag beställt utan att ha bestämma var de skulle vara, så fick Maja bestämma vilket som hon ville ha. Hon valde ett av skrivborden som hon ska måla sen, men ville inte ha ett så utsirat klädskåp som det som jag hade beställt. Möjligen får jag göra ett helt slätt till henne.

Then I painted the wardrobe for mine and Rickard's bedroom. I had ordered both the desks and the wardrobe without having decided which room to put them in, so Maja got to choose if she wanted nay of them. She picked on desk, which she's going to paint later, but didn't want the wardrobe. She wants a plain one, so I may have to make that myself.

Här är skåpet nästan färdigt. Jag har just lagt på lim för slagmetall. Jag skyller allt på min vän Josefin som har lagt slagmetall på en dörr i sitt hus i skala 1:1.

The cupboard is almost finished, I have just put on glue for "gold" leaf. I blame my friend Josefin, who put gold leaf on a door in her house in 1:1 scale.


Som ni ser fortsätter jag med fantasytemat i sovrummet. Det måste man nästan göra med en sån säng.

As you see I am continuing with the fantasy theme for our bedroom. It really isn't much else you can do with a bed like that.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar