måndag 16 februari 2015

Elegans tack vare grannen/ Elegance thanks to my neighbour

Min granne Anna är inte bara min granne utan också min vän sen över femton år tillbaka. Vi gillar att sy och sticka, att kolla på kostymfilmer, musikaler och engelska deckare. Vi var också länge aktiva i samma medeltidsförening och blev besatta av färganalys ihop, vi diskuterar våra kläder och våra barn och lagar indiskt tillsammans, med mera, med mera. Och Anna är också en viktig källa till mina kläder. Jag brukar nämligen ärva kläder som hon vuxit ur, eller fina stickade mössor och sjalar som hon inte riktigt tycker passar in i hennes garderob. På den här bilden är det den fantastiskt välsydda pennkjolen i fin ull och de vinröda mockahandskarna som kommer från henne. Kappan är från H&M 2007, skorna från Ellos och halsduken och mössan har jag själv stickat.



My neighbour Anna is not only my neighbour but also my friend since at least 15 years. We like sewing and knitting, to watch costume dramas, musicals and British crime series. We were also active in the same medieval society, we got obsessed about Color me Beautiful together, we discuss our wardrobes and our kids and like to cook Indian food together. Anan is also an important source of clothign to me, since I inherti clothes that she has outgrown and lovely hand knitted hats and scarves when she feels that they don't really fit  her style. In this photo it is the very well made pencil skirt from fine wool and the burgundy suede gloves that come from her. The coat is by H&M in 2007, the shoes from Daxon and the cap and scarf are knit by me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar