lördag 2 augusti 2014

Utmaning nr 14: Paisley och skotskrutigt/ Challenge #14: Paisley and Plaid (tartan)

Förra utmaningen missade jag - inte för att jag inte sydde något historiskt, för det gjorde jag: min 20-talskimono, utan för att även om den inte kostade mig över motsvarande 10 dollar, som var temat, så var det bara på grund av att jag hade fått tyget som present och det tyckte jag bröt mot andemeningen i utmaningen.

Utmaning nr 14, som skulle vara klar igår klarade jag dock av. I sista sekunden. Jag har hela tiden vetat att jag skulle göra en 30-talskjol i ylle, men när det aldrig gått under 30 grader i lägenheten har det inte direkt varit lockande att sätta sig och sy i tjockt ylle. Dessutom har jag ju varit på semester i en vecka.

1930-tal är det alltså, och jag har också på mig en jumper stickade efter ett 1930-talsmönster i Susan Crawfords "A stitch in time 1" och som jag gjorde färdig i maj, men inte har visat här i bloggen.


I missed the last challenge - not because I didn't sew anything historical, because I did: my 1920s kimono, but because while it didn't cost me more than 10 dolalrs, which was the challenge, that was just because the fabric was a gift and that felt like cheating.

Challenge nr 14, which was due yesterday I managed to make. Just, because while I knew that I was going to make a tartan skirt from wool and had the fabric it has been very hot here and sewing thick wool when it never goes below 30 C/86 F in the flat really isn't tempting. I've also been away on holiday for a week. It has now dropped to around 26-27 degrees C (79-80F) so it has been possible to sew.

I'm also wearing a 1930s jumper from Susan Crawford's "A stitch in time 1", which I finished in May, but haven't shown here.

 The Challenge: #14 Paisley and plaid
Fabric: tartan wool, rather stiff, maybe some other fibre, it was a remnant
Pattern: drafted myself
Year: 1930s How historically accurate is it? Unless there’s polyester in the wool 100%
Hours to complete: six maybe
First worn: Yesterday
Total cost: c 8 dollars

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar