tisdag 5 mars 2013

På språng i rött och petrol/ In a rush in red and teal

Idag föreläser jag först tre timmar om kläder och mode under medeltiden och sen efter lunch två timmar om 1500-talets mode. Jag har nu klarat av det förstnämnda samt slängt i mig en baguette och ska snart ge mig på det senare. Tur att jag har tramadol och att det är så roligt att föreläsa om detta.
Kjolen och blusen har jag sytt själv, kofta från Myrornas loppis för sju år sen och skorna från Miss L'fire.

Today I teach 3 hours about medieval clothing and fashion and then, after lunch, two hours on 16th century fashion. I have now done the first three hours and gulped down a sandwich and now it's soon time for the next one. I'm lucky to have tramadol and that it's so much fun lecturing about this.
The skirt and blouse I've made myself, the cardigan is from the Salvation Army seen years ago and the shoes are from Miss L'fire.

4 kommentarer:

  1. What a fantastic, deeply pretty outfit and colour palette! You look beautiful, dear lady!

    ♥ Jessica

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Jag älskar petrolblå. Hade däremot ingen aning om att den går så bra ihop med rött!

    SvaraRadera
  3. Petrol och rött är fantastiskt ihop.

    SvaraRadera