lördag 29 september 2012

Två självporträtt/ Two self portraits

Jag är hemma och nu ska det badas, ätas medicin och sova - och imorgon ska jag och Maja på barnkalas på Badpalatset i Lerum. Jag har ju varit upptagen med att jobba och inte tagit några foton egentligen. Men jag har två självporträtt, tagna genom att jag höll upp kameran mot ansiktet.

Jag stickade en mössa på tåget upp (jag började redan på onsdagen och hade väl kommit en fem centimeter, men resten är gjort på tåget och lite avslutande i min kompis lägenhet där jag bodde, när jag kom fram dit. Garnet är restgarn som jag hade hemma. Här har jag den på mig när jag skulle iväg och äta och dricka öl ihop med Cruella och Frk Tjatlund.


Och så här såg jag ut idag, när jag själv skulle tala på konferensen.



I'm home and now I'm going to take my medicine, have a bath and then go to bed. Because tomorrow Maja and I are going to a one of her friends' birthday party. 
I have been busy at the conference and didn't really take any photos - except for these; by holding the camera in front of my face.
On wednesday I had started on another stocking cap and when I embarked on the train to Stockholm on Thursday I had knitted maybe five centimetres. The rest is knitted on the train, except for the very last which I made in my friend's flat where I was staying, when I got there. Here I'm wearing it, on my way to meet up with two internet friends for something to eat and beers.
The lower photo is how I looked today, when I gave my presentation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar