fredag 21 september 2012

Jag har börjat sticka (igen)/ I've started knitting again

Ikväll började jag på en så kallad  "stocking cap", det vill säga en mössa som ser ut som en lång strut. Den ska vara blå och naturvit och ha en tofs i änden. Garnet är Sandnes garns "Tove" i klarblått och ett vitt ullgarn som mamma köpte till mig på någon bussresa i Halland för över ett decennium sen. Jag stickade resåren på 2 1/2or och resten blir på 3or. Eftersom jag sak ut och resa (till Trollhättan) imorgon och vara borta över helgen räknar jag med att ha kommit en bra bit på väg på söndag; stickning passar ju så bra till umgänge.

Tonight I started on a stocking cap in clear blue and off white wool yarn, pretty thin. I used 2 1/2 mm needles on the ribbing and now I've switched to 3 mm.  Since I'm going away over the weekend and both travelling and socializing go so well with knitting I predict that I will have made quite a lot when Sunday comes.

1 kommentar: