torsdag 13 september 2012

Basplagg/ Wardrobe staple

Om det finns något som är en basplagg i min garderob så är det utställda kjolar som går till nedanför knät. Mellangrå sådan är kanske själva personfieringen av basplagg så varför jag inte haft någon tidigare är ett mysterium.
Tyget är ull/polyester från Jonic Textil.


Blusen har jag också sytt, men det var ett par år sen. Skorna har jag på mig enbart för fotot, jag kan inte gå något annat än platta skor med ilägg just nu. och med kryckor då.

If there's one type of garment that can be classified as a wardrobe staple in my life it is gored skirts which reach below the knee. A medium grey skirt of this type really is the epitome of wardrobe staple, so why I haven't had one before is a mystery. The fabric is a wool/poyester mix. 
I've made the blouse too, but that was a couple of years ago. 

1 kommentar:

  1. Åh, det är den bästa modellen jag håller med, på delad plats med rak pennkjol med någon form av veckplatta.

    SvaraRadera