måndag 24 september 2012

Färdig mössa/ The finished cap

I fredags började jag som sagt på en mössa och idag har jag gjort färdigt den, tvättat och sträckt ut den och gett den en tofs. Inspirationen kommer från det här omslaget på Damernas Värld från 1944 och jag har velat göra en i ett par år, men det var alltså först nu som jag fick tummen ur.


Färgvalet gav sig lite av sig självt, eftersom jag håller på IFK Göteborg.


Nu ska jag titta på matchen på TV, eftersom jag fortfarande inte är frisk nog att gå på fotboll.

On Friday I started on a stocking cap and today I finished, washed and blocked it and added a tassel. The inspiration was the 1944 magazine cover that you see above, though the colours are the colours of the football (soccer) team that I support. They play tonight, but I'm still too ill to go, so I will have to watch the game on the telly.

4 kommentarer: