söndag 9 september 2012

Söt dotter i 1500-tal/ Pretty daughter in 16th century dress

Idag är medeltidsföreningen som jag är med i, Gotvik, och visar upp sig på Flunsåsparkens dag. Jag är förstås inte i form att ta mig någonstans, men Valeria åkte dit. Precis som jag har hon mycket 1500-talsdräkter i västeuropeisk stil (engelsk, fransk, flamländsk). Vi kan också använda samma huvudbonader - idag har lånat ett hårnät och en liten hatt samt min "partlet" som hör till den här dräkten. Jag fick sy in den lite snabbt eftersom hon är mycket mindre än mig.


Today the medieval group I'm a member of, Gotvik (which is a barony in the SCA), has a demo and while I can't get anywhere my daughter Valeria went. Like me she has a lot of Western European (English, French, Flemish) 16th garb so we can use the same accessories: Today she's wearing one of my hair nets and a toque as well as the partlet that belongs to this costume.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker ung kvinna i en vacker dräkt!

    SvaraRadera
  2. I know this if off topic but I'm looking into starting my own blog and was curious what all is required to get set up? I'm assuming having a
    blog like yours would cost a pretty penny? I'm not very web smart so I'm not 100% certain.
    Any tips or advice would be greatly appreciated. Thank
    you

    Check out my web site: click here

    SvaraRadera