torsdag 20 september 2012

Färgglada inköp/ Colourful shopping

Tack vare gamla vännen Sara Pertmann som var på besök för att fika och prata klädhistoria och som sen körde mig ner till sta'n kom jag idag äntligen iväg till Knapp-Carlsson för att köpa knappar till min lumberjacka. Jag fick också köpt garn, eftersom jag har känt en allt starkare lust att sticka den senaste månaden. Därtill tröstade jag mig i min sjukdom med att köpa billiga saker på H&M, trots mina moraliska problem med att handla billiga saker tillverkade i låglöneländer (Kina i det här fallet). Nåväl, det bevisar väl helt enkelt bara att jag är långt ifrån perfekt om nu någon hade trott att jag var det - eller trott att jag själv tycker att jag är det.

Riktigt knallblå hatt - jag ska nog sätta på egen dekoration också.


Samt dessa finstickade ullvantar i knallgrönt.


Thanks to an old friend who came to visit me and then drove me down town to the haberdasher I finally managed to get buttons for my lumber jacket. I also found some wool yarn on sale, which is good, because I've really started longing for to knit again. I also did some comfort shopping because I'm ill and bought cheap stuff at H&M, despite my moral misgivings. Well, I guess it proves that I'm not perfect and also that I know that I'm not.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar