torsdag 12 juli 2012

Ute och cyklar

Förmiddagen inleddes med en cykeltur ner till Knapp-Carlsson. Jag är glad att jag har börjat cykla igen. Kombinationen stulen cykel och att min hälsa inte är den bästa - plus att det tar typ fem minuter att gå till jobbet - gör att jag nästan hade slutat cykla. När jag inte har gjort det på ett tag blir jag också lite ängslig för backar och trafik, så jag drar mig för det. Men nu har jag tagit ena stora dotterns cykel (den andra dotterns cykel blev också stulen när den stod låst på vår gård) ett par gånger och det är ju faktiskt roligt, även om min kondis inte är den bästa efter att jag har haft pågående infektioner i käkben, hals, öron och bihålor nu i över två månader, så backen upp vid Näckrosdammen var tuff.

Orsaken till utflykten var att jag skulle köpa en dragkedja till en klänning som jag håller på och syr till min bästis Inger och nu ska jag bara tråckla i den så kan hon prova klänningen när hon kommer hit om några timmar.


Klänningen har jag sytt själv av tyg som jag har fått av min far för en massa år sen och den är inspirerad av  flera symönster från 1940-talet. koftan är från Myrorna för en fem år sen, halsbandet från KappAhl i år och skorna de nya från Rocket Originals.

Today I went downtown on bike to get a zipper for a dress that I'm making for my best friend. I haven't biked for years, due to my bike having been stolen and my health being bad, but it really is fun. Of course the fact that I've had constant infecttions in my jaw bone, throat, nose and sinuses for over two months has made me really out of shape, so I almost didn't make a long hill on my way home. But if I ever get rid of the infections I will get better.
The dress I'm wearing I made two years ago inspired by 1940s sewing patterns, the cardigan is from the Salvation Army and the shoes are the new ones from Rocket Originals.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar