måndag 30 juli 2012

Käck/ Cheerful

Hängslekjolen har fått göra tjänst ända sen den syddes, nu parad med en röd singoallablus i trikå, som jag köpte på Indiska för typ fem år sen, armringar som jag köpte i Kiel i våras och mina sandaler från Rocket Originals. Så här käck såg jag alltså ut när jag gick till UB med mina inkrävda böcker. Med mig hem från arbetsrummet fick jag sen en förtjusande liten jubileumspublikation av J.A. Wettergren & co från 1947 som stått på mitt rum ett antal år utan att jag egentligen tittat i den. Fina bilder från fabriken på Stigbergsliden, som jag naturligtvis kommer att dela med mig av när jag scannat dem.


The jumper/skirt with braces has been worn almost constantly since I made it, now paired with a peasant blouse I bought about five years ago, some bangles I bought in Kiel and my sandals from Rocket Originals.  Don't I look cheerful?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar