måndag 2 juni 2014

Dubbelkriget/Double Wars XXVI

Jag och delar av familjen har varit på läger med den medelsfördelning som vi är med i: SKA Nordmark. Det är det så kallade Dubbelkriget, som jag berättar mer om här, om som man se bilder från i fjol här. Jag har förstås massa fina bilder från i år också, men tänkte bara visa tre just nu, på mig i nya plagg som jag har sytt:

Me and parts of the family have been to an event with the European brqanch of Society for Create Anachronism - you can read more about the event in this post from last year, and watch some photos from that year here. I will show more photos from this year too, later, but fpr now I'm just going to show three photos of me in some new garments that I have made.

Skandinavisk dräkt från mitten av 1500-talet ungefär. Det nya är capen och huvudbonaden.
Scandianvian mid-16th century dress. The new things are the cape and the headwear.



Dräkt från 1100-talet, den blå övre klänningen är ny.
Costume from the 12th century. The blue gown is new.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar