torsdag 11 september 2014

Mina två minuter av berömmelse/ My two minutes of fame

Sådär - nu kan jag tala om vad jag gjorde i Stockholm för ett par veckor sen. Jag var och spelade in ett typ två minuter långt inslag om hur föreställningar om kön och kläder har hängt ihop genom historien till programmet Hela Sverige syr. Om ni följer länken får ni veta mer om programmet och deltagarna. Jag är alltså med på grund av min forskning, inte för att jag syr. Jag hade dock på mig denna tjusiga dräkt som jag har sytt:

Now I can tell what I did in Stockholm a couple of weeks ago. I filmed c. 2 minutes that will be included in the Swedish version of The Great British Sewing Bee, which will be called "Hela Sverige syr". The link is to the web page for the programme, but in Swedish. I'm not there because I sew, but because of my research on clothing and gender in history. I did wear this nice outfit that I have made though.


3 kommentarer:

  1. Vad kul! Jag hade det på känn ;-)
    /Sofia

    SvaraRadera
  2. Spännande att få medverka i ett så kul program!

    Ska bli kul att se inslaget sen.

    SvaraRadera