onsdag 13 februari 2013

Undervisningsklädd/ Dressed for teaching

Idag hade jag föreläsning, så det var bara att släpa dit den sjuka kroppen och köra hårt. Det gick faktiskt okej, fast jag upptäckte när jag kom till jobbet att jag inte alls hade någon powerpoint till den föreläsningen utan fick göra en mellan 10 och 13. Ja, jag åt en macka medan jag jobbade också. Jag har alltid kört med de oh-blad som följde med lärarexemplaret av vår grundbok, men OH-blad funkar inte längre. Så jag letade kartor och bilder från Afrika och Kina innan 1500 och det blev faktiskt rätt bra.

Eftersom jag skulle träffa studenter var jag lite mer genomtänkt i min klädsel än jag varit de senaste veckorna, när jag oftast inte lämnat hemmet.


Koftan har jag stickat i ullgarn från Netto, blusen har jag sytt av tyg som jag fick av pappa för en massa år sen, kjolen är i en yllestuv från Furulunds och skorna har jag ärvt av grannen Anna, men de är från Din Sko från början.

I had a lecture today, so I had to drag the sick body to work and deliver. It went okay actually, despite the fact tha I disciered when I got to work that I didn't have a powerpoint presentation for that lecture. I used to use OH-sheets, but that doesn't work anymore. So between 10 and 13 I looked for images and maps of Africa and China before 1500. It turned aout pretty good and I grabbed a sandwich while working. 

Since I was going to meet students I made some effort in dressing - especially compared to the last weeks, when I haven't left the home. I made the cardigan from a thin wool yarn, the blouse from a polycotton frabric I got from my dad many years ago and teh skirt from a wool remnant. The shoes used to belong to my neighbour Anna, but she gave them to me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar